úterý 5. srpna 2014

Tvoříme

Na toto téma jsem si ve svém notýsku napsal mnoho poznámek. V různých momentech života, s postupně rozšiřujícím se poznáním či množstvím informací, jsem jednoduše přicházel k novým myšlenkám na totéž téma.
Jedna taková myšlenka byla následující:

Soustředění se na věc mnohými lidmi onu věc tvoří. Třeba sdílením, mluvením o ní, a hlavně naší fantazií, která tyto věci vytváří v prvé řadě.
Pokud se nám tedy podaří přimět druhé si "představovat" určitým stejným směrem, pak přimějeme vývoj jít vpřed ku prospěchu dané věci.

Je to čistě otázka energie. Čím je silnější, tím je tvoření rychlější. Jste-li na tvoření sami, pak je vaše tvoření poooomaléééé. Jsou-li Vás stovky, z nich se snadno stanou tisíce, z nich miliony a z nich třeba i miliardy. S takovou silou se dá vytvořit zcela cokoliv. Takové množství energie ve formě spojené fantazie je hlavní tvůrčí síla transformující fantazii v jakousi realitu. Vemte si třeba internet.
Pokud by neexistoval a momentálně byste přišli s nápadem něco jako internet vybudovat, máte před sebou obrosvký úkol abyste vytvořili něco tak masivního jako znáte ze své současné zkušenosti: vytvořit různé protokoly a programovací jazyky, vymyslet tok dat, vytvořit rozsáhlé sítě přenášející data, naplnit celou tuto síť smysluplnými daty, přizpůsobit počítače a jejich hardware komponenty čili přimět vývoj v této oblasti, najít výrobce... jinými slovy něco tak neskutečně rozsáhlého by Vám samotným zabralo neskutečné množství času, úsilí a peněz. Společným úsilím se toto vše vytvořilo v řádu desítek let. Internet je dnes čímsi, co je bráno jako součást našich životů a proto je této myšlence věnováno hromadu představivosti a neustále se tvoří nové a nové možnosti.

Řeknete si, že k tomu je ale třeba, aby si někdo sednul a věnoval tomu trochu více než jen mluvit a sdílet...prostě začal tvořit. Ano. Leč ne všichni umí vše a je třeba sdílet své myšlenky, aby je mohl někdo začít realizovat. Jinými slovy, Nejdříve si to celé někdo musel představit, svou představu prezentovat a následně "materializovat" ať už svépomocí či pomocí druhých.

Nicméně, je-li vaše představa rozdílná s představou druhých, je Vaše "věc" pod palbou dvou různých energií...vaší, která se jí snaží vytvořit, a cizí, která pro svou věc si snaží získat tutéž energii z okolí. To jest asi celá podstata. Toť napovídá, jakou moc má reklama. A taktéž, pokud se rozhlédnete koleme sebe, zjistíte kterým "objektům" se dostává nejvíce energie a které tím pádem mají obrovskou moc "měnit" či "tvořit"...v uvozovkách proto, neb ačkoliv má lidstvo ve své podstatě povahu tvořivou, má taktéž silně soutěživou a sobeckou a tudíž extrémně destrukční.


Čím více energie se myšlence dostane, tím spíše se dříve či později materializuje. 

Žádné komentáře:

Okomentovat